Jump to content
ifuseekandy

An open letter to the Gun team

Recommended Posts

SPOILER: This is not a hate letter. But this is a long one.

First of all, english is not my native language. So obviously will be some mistakes here or there. Disregard it, please.

Going on Twitter earlier today, I came across a tweet where @wes said the game had pulled him out of a depression state. And I also saw some people making jokes about it. Guess what? That kinda happened to me too! Besides depression, I have panic attacks. I can not face crowds, tension, stress or even meet new people. It's hard for me to make new friends when I basically cant even get out of my house. And this game did it for me. I met some amazing people, created bonds, friendships that go way beyond the game. And for that I thank you.

I know I could have built those friendships in any other game. But I do not care about other games. I bought my PS4 exclusively for this one. This game is basically everything I've always wanted since I was a kid. Seeing it happening was like a dream.  And again, thank you for that.

I confess that after the last two updates I was kinda frustrated. Even bought GTA V to pass the time while the game did not stabilize. And then the bomb exploded...

I did not get angry. I was sad. I was sad to watch all the news spreading around as if this game had already come to an end. Even more sad to enter here and see that the players themselves have stated the same thing. No, people! No! Let's not get discouraged. We are going through a difficult time, but that's just it, a difficult time. Difficulties are there to be overcome. Even when it involves money. I may be being a bit optimistic, yes, but being pessimistic does not help at all.

And for developers, if my advice counts for anything...
Optimize your time! Set priorities! Fix the main bugs! Launch some updates! It does not matter if we get 3 updates per week fixing an single bug if this bug is really gonna get entirely fixed. Other companies do that, why can't you?! It's better have a stable game than a game full of DLCs that do not work.

And what about the weekly events like "kill x counselors or fix x times something to win x things"? (If the weekly events were supposed to work like that) Does this count as something new? If is not, maybe it's time to put these into action. This might keep people interested in the game even without new content. 

Thanks again. And sorry about anything. 

• Like 9

Don't give up hope. :) I'm sure everything will be fine. I believe in the devs and don't consider them to be acting shady like others seem to believe. Lot of conspiracy theorists out there.

• Like 1

6 hours ago, ifuseekandy said:

SPOILER: Esta não é uma carta de ódio. Mas isso é longo.

Primeiro de tudo, o inglês não é minha língua nativa. Então, obviamente, haverá alguns erros aqui ou ali. Desconsidere, por favor.

Indo no Twitter hoje cedo, me deparei com um tweet onde @wes  disse que o jogo o tirou de um estado de depressão. E também vi algumas pessoas fazendo piadas sobre isso. Adivinha? Isso meio que aconteceu comigo também! Além da depressão, tenho ataques de pânico. Eu não posso enfrentar multidões, tensão, estresse ou até mesmo conhecer novas pessoas. É difícil para mim fazer novas amizades quando basicamente não posso nem sair da minha casa. E esse jogo fez isso por mim. Conheci pessoas incríveis, criei laços, amizades que vão muito além do jogo. E por isso agradeço.

Eu sei que poderia ter criado essas amizades em qualquer outro jogo. Mas eu não me importo com outros jogos. Eu comprei meu PS4 exclusivamente para este. Este jogo é basicamente tudo o que eu sempre quis desde criança. Ver isso acontecer era como um sonho. E mais uma vez, obrigado por isso.

Confesso que depois das duas últimas atualizações fiquei meio frustrado. Até comprou o GTA V para passar o tempo enquanto o jogo não se estabilizava. E então a bomba explodiu ...

Eu não fiquei com raiva. Eu estava triste. Fiquei triste ao ver todas as notícias se espalhando como se este jogo já tivesse chegado ao fim. Ainda mais triste para entrar aqui e ver que os próprios jogadores afirmaram a mesma coisa. Ninguém! Não! Não vamos desanimar. Estamos passando por um momento difícil, mas é apenas isso, um momento difícil. Dificuldades estão aí para serem superadas. Mesmo quando envolve dinheiro. Eu posso estar sendo um pouco otimista, sim, mas ser pessimista não ajuda em nada.

E para os desenvolvedores, se meu conselho contar para qualquer coisa ...
Otimize seu tempo! Estabeleça prioridades! Corrigir os principais bugs! Lance algumas atualizações! Não importa se recebemos 3 atualizações por semana corrigindo um único bug se este bug realmente for consertado. Outras empresas fazem isso, por que você não pode ?! É melhor ter um jogo estável do que um jogo cheio de DLCs que não funcionam.

E os eventos semanais como "matar x conselheiros ou consertar x vezes algo para ganhar x coisas"? ( Se os eventos semanais deveriam funcionar assim) Isso conta como algo novo? Se não for, talvez seja hora de colocar isso em ação. Isso pode manter as pessoas interessadas no jogo mesmo sem conteúdo novo. 

Obrigado novamente. E desculpe por qualquer coisa. 

Man I suffer from something much worse than depression nor will want to know it hurts too much (physically), I live hanging on that game...

13 minutes ago, i-cold said:

Man I suffer from something much worse than depression nor will want to know it hurts too much (physically), I live hanging on that game...

Rest easy knowing this

12 hours ago, i-cold said:

i'm so sorry to hear that. 😢 But everything will be fine for everyone, with this game or not. ❤️

11 hours ago, pApA^LeGBa said:

A little add on to that letter: Pls start testing properly and if you can´t do public beta testing.

Yes! Thank you! I knew I was forgetting something.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now